برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام چه باید کرد؟ راه های جلوگیری از هک اینستاگرام چیست؟ چگونه می‌توانیم اکانت خود را از خطر هک شدن حفظ کنیم؟

انتخاب پسورد قوی

در این مرحله میتونید از سایت های ساخت پسورد (password Generator) استفاده کنید.

با دو مرحله ای کردن ورود به اینستاگرام واقعا خیال خود را راحت کنید.
تایید هویت دو مرحله ای (Two-Factor-Authentication) به عنوان یک لایه امنیتی مضاعف برای حفاظت از حساب شما عمل می کند. در صورتی که شخص دیگر رمز حساب اینستاگرام شما را متوجه بشود، باز هم نمی تواند وارد پیج شما بشود. چرا که نیاز به یک فاکتور دوم برای ورود دارد.
فاکتور دوم یک کد منحصر به فرد و و قابل انقضا است که شما توسط پیامک آن را دریافت خواهید کرد. پیج اینستاگرام شما هر وقت توسط یک موبایل دیگر لاگین شود از شما می خواهد که این کد را وارد کنید.

از لینک‌های کوتاه مشکوک دوری کنید

بسیاری از افراد در صفحه بیو خود یا استوری­هایی که می‌گذارند، لینک‌های کوتاهی قرار می‌دهند که شما با لمس آن‌ها وارد پیج دیگری می‌شوید. افراد سودجو در مواردی از این لینک‌ها استفاده کرده و از آن‌ها برای هک کردن پیج استفاده می‌کنند. اگر لینک مشکوکی مشاهده کردید، آن را باز نکنید. برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام بهتر است که تا حد ممکن از لمس لینک‌های کوتاهی که در صفحات مختلف می‌بیند و برای شما مشکوک هستند دوری کنید.(خیلی راحت بهتون بگم هیچ لینکی رو توی اینستاگرام باز نکنید ، مگه اینکه لینک رو با ابزار مناسب چک کرده باشید.)

از امنیت ایمیل خود اطمینان حاصل کنید

برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام خود، از دادن رمز عبور ایمیل به افراد دیگر خودداری کنید. اگر کسی رمز عبور ایمیل شما را در اختیار داشته باشد، به ‌راحتی می‌تواند وارد حساب کاربری شما در اینستاگرام شود. اگر تا به ‌حال رمز خود را به فرد دیگری داده‌اید سریعاً اقدام به تعویض آن کنید.

برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام خود باید اصولی که در این پست ذکر شده و چند نکته ی دیگر رعایت کنید تا امنیت پیج خود را بالا ببرید..در بسیاری از موارد سهل‌انگاری‌های خود کاربر موجب می‌شود که افراد سودجو و هکرها به دلایل مختلف وارد پیج­های شخصی افراد شوند و از اطلاعات شخصی آن‌ها استفاده کنند. نباید امنیت پیج خود را دست‌کم گرفت زیرا یکی از بیشترین فضاهای مجازی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اینستاگرام است.